طراحی و پیاده‌سازی اتاق آکوستیک جهت اندازه گیری شدت صوت نازل های پایه و شورون جت مادون صوت

طراحی و پیاده‌سازی اتاق آکوستیک جهت اندازه گیری شدت صوت نازل های پایه و شورون جت مادون صوت توسط پژمان سرمست دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی 

به گزارش روابط عمومی دانشگاه، به نقل از آقای پژمان سرمست دانش آموخته کارشناسی ارشد مهندسی هوافضا طراحی و ساخت اتاق آکوستیک جهت اندازه گیری شدت صوت نازل های پایه و شورون جت مادون صوت با استفاده از یک سنسور اندازه گیری که به طور خودکار توسط نرم افزار، موقعیت آن از قبل برنامه ریزی شده است، می تواند مختصات خود را نسبت به منبع صوت با دقت بالا تنظیم نماید.

این قابلیت دستگاه باعث می شود، تعداد دفعات اندازه گیری در موقعیت های مختلف را در مدت زمان کوتاهی، افزایش داده و تکرار پذیری مناسب و همچنین خطای بسیار کمی در انجام آزمایش به همراه داشته باشد.

این دستگاه می تواند در سایر صنایع نیز، همانند لوازم خانگی، خودرو و ... بکار رود و پیشنهادهایی در رابطه با کاهش سطح آلودگی صوتی جهت استفاده کاربر ارائه دهد.

این اتاق اکوستیک با استفاده از سنسورهای مختلف از فرکانس های پایین تا فرکانس های بالاتر فراصوتی، که هم مربوط به حوزه شنیداری گوش انسان و هم محدوده فراصوتی گوش حیوانات است، فشارهای صوتی را اندازه گیری کرده و داده های مربوطه را جهت تحلیل و آنالیز ارائه می دهد
 
 
 
 
 
تاریخ:
1401/10/14
تعداد بازدید:
4622
امتیازدهی
میانگین امتیازها:3 تعداد کل امتیازها:9
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الكترونيكي شما
شماره تلفن
توضيحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
كد امنيت
كليه حقوق اين وب سايت متعلق به دانشگاه خواجه نصير الدين طوسي ميباشد.